Zresetovanie iOS zariadenia bude jednoduchšie

Najnovší iOS 15.2 zjednodušuje zresetovanie zariadenia v prípade že používateľ zabudne svoj zamykací kód. Už nebude nutné vlastniť stolný počítač alebo notebook.

Zamknúť si svoje zariadenie ochranným kódom je dnes samozrejmosť, je to základ bezpečnosti a ochrany pred zvedavými očami, hlavne v prípade straty alebo krádeže. Zamykací kód (passcode) na iPhonoch a iPadoch neslúži ako ochrana pred zresetovaním a následným používaním iným používateľom, na to slúži funkcia Nájsť môj iPhone/iPad, ktorú rozhodne odporúčame nechať zapnutú. Samozrejme, ak cudzia osoba nepozná používateľov passcode, nedostane sa k súkromným dátam. Áno, zariadenie môže síce zresetovať, ale používateľovho Apple ID a hesla k nemu ho nebude môcť používať.

V prípade že sa vymkne zo svojho zariadenia používateľ, lebo zadal veľakrát nesprávny passcode, alebo ho proste zabudol, jediným riešením je spomínané zresetovanie. Doteraz bolo na to potrebné mať aj Mac alebo PC s operačným systémom Windows a nainštalovaným iTunes. Od iOS a iPadOS 15.2 sa to však mení. Zariadenie bude možné zresetovať aj bez pripojenia ku klasickému počítaču. Podmienkou je, aby zariadenie bolo už pred vymknutím sa pripojené na Wi-Fi alebo mobilnú sieť. Ak táto podmienka nie je splnená, bude používateľ musieť pripojiť svoje zariadenie k počítaču. Pred zresetovaním zariadenia bez použitia počítača používateľ musí potvrdiť svoju identitu svojim e-mailom k Apple ID a heslom. Následne sa zariadenie kompletne vymaže a zresetujú sa všetky nastavenia. Aj keď je táto funkcia užitočná, najlepšie je nezabúdať svoj prístupový kód.

Zdroj