YouTube testuje nový spôsob ako prinútiť pozerať reklamu

V teste na (zrejme malom počte ľudí) služba skrýva tlačidlo na preskočenie reklamy.

Streamovacia služba YouTube patriaca pod Google je v súčasnosti najväčšia služba na zdieľanie a pozeranie videí nahratými používateľmi z celého sveta. Problémom tzv. klasických, alebo lineárnych médií ako televízia je okrem nemožnosti vybrať si obsah na vyžiadanie (veľmi čiastočne kompenzovaný archívom) aj množstvo reklám a upútavok na iné programy.

Mnoho ľudí preto používa ako primárny zdroj internet, kde aj keď sa vyskytne reklama, so správnym doplnkom sa dá takmer úplne eliminovať. YouTube nie je stotožnený s tým, že diváci používajú doplnky do prehliadačov na blokovanie reklám na jeho videoslužbe, kvôli ktorým prichádza o zisk. Služba začala vo veľkom blokovať blokovače reklám na svojej stránke a to aj tak, že pri detekcii nevyžiadaného doplnku požiada o udelenie výnimky alebo neumožní prehrať video.

V posledných mesiacoch je táto snaha čoraz agresívnejšia, hovorí sa o integrovaní reklám priamo do videí aby sa nesťahovali z iného serveru a tým vyradil tento spôsob blokovania reklám. Video platforma núti divákov pozerať čoraz dlhšie segmenty reklám pred tým než im umožní preskočiť reklamu a občas hodí časti používateľov aj dlhý, nepreskočiteľný segment.

Nedávno neikoľko používateľov zistilo, že YouTube testuje nový spôsob ako prinútiť pozerať celú reklamu: prostredníctvom zakrytia tlačidla na preskočenie. Používateľ Redditu vystupujúci pod nickom BigBlueMountainStar si všimol malé čierne obdĺžniky, ktoré slúžili na zakrytie tlačidiel na preskočenie reklamy, ktoré ukázal aj na screenshote.

Toto umiestnenie je obzvlášť nepríjemné, pretože tlačidlo „Preskočiť“ (Skip) je mimo dosahu a je zakryté nálepkou na obrazovke. Vo vlákne je viac používateľov, ktorí tvrdia to isté, a keďže ani redaktorom zahraničných médií sa to nepodarilo zopakovať, a rovnako sa to nestalo ani na našich redakčných zariadeniach, stále je možné, že spoločnosť to testuje na malej vzorke ľudí a potom hľadá reakcie dotknutých ľudí na weboch ako Reddit.

PLatforma skúša viacero spôsobov ako lepšie monetizovať reklamy, napríklad zobrazovaním statickej reklamy počas zapauzovania videa, hlavne na smart televízoroch. V prípade dedikovaných YouTube aplikácií pre smartfóny, tablety a televízory je zabránenie zobrazovania reklám používateľmi často komplikované, skúsenejší používatelia skúšajú technológie ako blokátor reklám priamo na routeri.

Prípadne do televízora streamujú cez internetový prehliadač na inom zariadení kde je nainštalovaný blokátor. Cieľ spoločnosti je jasný, týmito krokmi chce prinútiť čo najviac používateľov, aby si zaplatili za YouTube Premium.

Na Slovensku stojí mesačné predplatné 7,19 eur, rodinné predplatné pre rodinu na jednej adrese a pre členov rodiny nad 13 rokov stojí 10,99 eur mesačne a umožní využívať služby maximálne piatim členom. Študentské predplatné je za 4,19 eur mesačne, vyžaduje sa potvrdenie o návšteve školy a treba overovať každý rok s celkovou platnosťou predplatného maximálne štyri roky.

Zdroj