YouTube testuje novú formu reklamy

Reklamy majú byť menej agresívne a rušivé.

Google, vlastník videoplatformy YouTube, začal boj s blokovačmi reklám na populárnej webstránke s videami. „Hriešnikom“ chce v prípade detegovania blokátora reklám zamedziť prístup k videám, a to až do doby, kým si doplnok nevypnú, nezaradia YouTube do whitelistu alebo si nezakúpia YouTube Premium. Samozrejme, autori doplnkov nespia a vymýšľajú stále nové spôsoby, ako sa detekcii vyhnúť.

Platforma začala testovať reklamy priamo zo serveru, ktoré sa priamo ako keby integrujú do videa a nie sú teda zo samostatného zdroja, čo sťažuje blokovanie reklám. Blokovanie blokátorov je však do značnej miery boj s veternými mlynmi, a firma sa rozhodla otestovať novú formu reklamy, ktorá nemá byť až taká invazívna.

Novinku už na obmedzenom okruhu používateľov testuje a na podstránke „Features and experiments“ informuje že umožní tvorcom videí zapnúť si pre reklamy picture-in-picture (obraz v obraze) mód priamo počas prehrávania ich videí. Oznámenie však nešpecifikuje, či sa zmenší okno s videom aby sa reklama zobrazila, alebo sa prekryje časť videa. Novinka teda tvorcom sľubuje menej rušivé prostredie pre divákov.

Problémom celoobrazovkových reklám je aj to, že veľa sledovateľov pri prvej takejto reklame vypne video a ho nedopozerá do konca. Rovnako to odrádza používateľov od mobilnej aplikácie, ktorí si video pustia radšej cez prehliadač. Časť používateľov totiž novou ochranou proti blokátorom stále nie je detegovaná a môžu tak pozerať videá bez reklám bez toho, aby si zaplatili za YouTube Premium.

Je to prípad aj redakčného MacBooku, na ktorom ide služba naďalej aj s aktívnym doplnkom. Google vysvetľuje, že reklamy sú pre chod YouTube dôležité, a že sledovanie reklám podporuje obľúbených tvorcov. Spoločnosť by samozrejme bola najradšej, keby si všetci predplatili YouTube Premium, nakoľko je to stabilný príjem.

Zároveň však používateľom, ktorí sú pri používaní doplnkov prichytení, dáva 3× možnosť sa napraviť, až potom im zakáže pozerať videá. Ako chce toto gigant docieliť pri divákoch, ktorí pozerajú YouTube bez Google konta a cez VPN, nie je jasné.

Zdroj