Spotify má 205 mil. prémiových predplatiteľov

Spotify zverejnil svoju finančnú správu za posledný štvrťrok roku 2022 a sú v nej dobré aj zlé správy.

Spotify-mobil.jpg

Najprv tie dobré správy. Predbehla očakávania a na konci roka mala 205 miliónov platiacich predplatiteľov, čím sa stala prvou streamovacou službou, ktorá prekročila hranicu 200 miliónov. Počet jej mesačných aktívnych používateľov (MAU) dosiahol 489 miliónov, čo zahŕňa aj predplatiteľov využívajúcich úroveň podporovanú reklamou. Pre porovnanie, platforma mala na konci 3. štvrťroka minulého roka 195 miliónov predplatiteľov prémiovej úrovne a 456 miliónov MAU. Prírastok 33 miliónov MAU bol najväčším nárastom spoločnosti v jej histórii za 4. štvrťrok. Teraz niekoľko zlých správ. „Vždy sme vedeli, že rok 2022 bude investičným rokom a rok 2023 bude rokom, v ktorom spomalíme investície, a tým aj prevádzkové výdavky, zatiaľ čo príjmy budú stále stúpať,“ povedal v rozhovore finančný riaditeľ Paul Vogel. Spoločnosť expandovala do oblasti podcastov a audiokníh, čím jej vznikli nové náklady. To viedlo k tomu, že strata za 4. štvrťrok sa vyšplhala z 39 miliónov eur v roku 2021 na 270 miliónov eur v minulom roku.

Bolo to spôsobené vyššími nákladmi na reklamu a náborom nových zamestnancov – hoci minulý týždeň firma oznámila, že zníži počet svojich zamestnancov o 6%, teda približne o 600 ľudí. Celkové príjmy za rok 2022 boli 3,2 miliardy eur, čo predstavuje medziročný nárast o 18%. z toho 2,7 miliardy eur pochádzalo z prémiových predplatných. Vstup do podcastingu sa ukazuje ako múdre rozhodnutie, keďže sa uvádza ako jeden z dôvodov, prečo príjmy spoločnosti z reklamy za štvrťrok vzrástli. Firma predpovedá, že do marca prekročí hranicu pol miliardy používateľov a že zvýši počet prémiových predplatiteľov na 207 miliónov (generálny riaditeľ Daniel Ek vysvetľuje, že 1. štvrťrok je pre spoločnosť z hľadiska rastu vždy najmenší). Pri pohľade do budúcnosti je cieľom na tento rok znížiť prevádzkovú stratu. Cieľom na nasledujúce roky je dosiahnuť 1 miliardu používateľov do roku 2030. Tu je jedna zaujímavosť: 8. ročník kampane Spotify Wrapped pritiahol 150 miliónov MAU, čo je medziročný nárast o 30%, a pokryl 111 trhov.

Zdroj

Pridaj komentár