India zaznamenala 20% pokles dodávok

Canalys zverejnila svoju správu o indickom trhu, v ktorej odhalila ťažký začiatok roka.

Celkový trh zaznamenal medziročný prepad o 20%, pričom všetci výrobcovia dodali len 30 miliónov kusov. Štyri z piatich najväčších firiem zaznamenali pokles dodávok, len Oppo zázračne vzrástlo o 18%, čo výrobcovi pomohlo predbehnúť Vivo a Xiaomi a posunúť sa na druhé miesto. Sanyam Chaurasia, analytik firmy, odhalil, že indický trh čelil začiatkom roka problémom v dôsledku slabého dopytu. Spoločnosti upravujú svoje stratégie, aby sa prispôsobili meniacemu sa správaniu spotrebiteľov – optimalizujú maloobchod, výrobu, miestne zásobovanie a výskum a vývoj, aby si zabezpečili dlhodobú pozíciu na trhu.

Chaurasia dodal, že predajcovia s efektívnym riadením predajných kanálov znášali tento zásah ľahšie a spoločnosti, ktorým sa darilo na offline trhu, preukázali v prvom štvrťroku stabilitu. Jednou z nich je aj Samsung, ktorej uvedenie Galaxy A a Galaxy S na trh v období od januára do marca pomohlo zmierniť tento úder. Do offline boja sa chce zapojiť aj Apple, ktorá sa tak konečne dostala na mapu krajiny. Segment masového trhu je v Indii najobľúbenejší, ale zároveň sa očakáva, že v roku 2023 bude čeliť najväčším problémom. S postupným zvyšovaním disponibilných príjmov sú používatelia ochotnejší utrácať za stredne veľké zariadenia, zatiaľ čo používatelia strednej triedy uprednostňujú prémiovejšie zariadenia.

Zdroj