Apple Music skráti promo z troch na jeden mesiac

Spoločnosť oznámila skrátenie bezplatnej skúšobnej verzie služby Apple Music z troch na jeden mesiac v niektorých krajinách.

Trojmesačná bezplatná skúšobná verzia pre nových používateľov je už roky dlhodobou ponukou. Nedávno ju však Cupertino skrátilo na jeden mesiac v niektorých krajinách, vrátane USA, Kanady, Austrálie, Japonska a Veľkej Británie, v niektorých ďalších tiež. Tento krok nemá vplyv na obmedzený šesťmesačný skúšobný program, ktorý sa na obmedzený čas udeľuje pri kúpe niektorých zariadení Apple, ako sú AirPods, HomePod mini a niektoré produkty Beats. Mesačné sadzby predplatného sú zatiaľ tiež zdanlivo nedotknuté. Individuálny plán Apple Music stále stojí 9,99 USD (4,99 USD pre vysokoškolákov) a rodinný plán pre 5 osôb stojí 14,99 USD. K dispozícii je aj novší plán Apple Music Voice Plan, ktorý poskytuje obmedzený prístup k časti hudobného katalógu prostredníctvom hlasu a Siri bez priestorového alebo bezstratového zvuku za 4,99 USD mesačne.

Nie sme si presne istí, čo motivovalo zníženie, ale možno firma skúma spôsoby, ako potenciálne pokúsiť sa zmenšiť obrovskú priepasť medzi ním a Spotify, ktoré zostáva kráľom v podiele na trhu streamovania hudby. Hoci to na prvý pohľad znie proti prúdu, kratší všeobecný skúšobný systém by mohol spoločnosti otvoriť priestor na experimentovanie so zaujímavými a potenciálne atraktívnymi vedľajšími ponukami prostredníctvom tretích strán a priblížiť tak svoj skúšobný program k programu Spotify. Tá technicky tiež ponúka banketovú jednomesačnú bezplatnú skúšobnú verziu Premium pre nových používateľov nad rámec svojej bezplatnej úrovne založenej na reklamách. V USA a niektorých ďalších krajinách však Spotify realizuje obmedzené dvojmesačné skúšobné kampane a pri platbe za Premium cez PayPal môžete získať tri mesiace zadarmo. Musíme si počkať, či Cupertino príde s vlastnými kreatívnymi ponukami.

Zdroj