Huawei predbehol Apple, chce zaviesť poplatky v obchode

Čínska firma uvažuje o nižších poplatkoch ako Apple.

Zisk Huawei vzrástol o 564%, keď znovu získal podiel na prémiovom trhu. Firma uvažuje o tom, že začne brať poplatky za nákupy v aplikáciách na svojom mobilnom operačnom systéme HarmonyOS. Zároveň to ukazuje, že si verí v súťaži s Applom na najväčšom trhu so smartfónmi na svete. Spoločnosť so sídlom v Šen-čene zvažuje poplatok nižší ako bežných 30%, ktoré si berú Apple a Google za platby uskutočnené cez ich mobilné obchody za veci ako aplikácie, hry, filmy a hudobné predplatné.

Huawei doteraz nechával HarmonyOS bez poplatkov, aby prilákal vývojárov a vydavateľov. Pre hry, ktoré tvoria väčšinu príjmov z mobilných obchodov s aplikáciami, firma diskutovala s vývojármi o poplatku okolo 20%. Konkurenční prevádzkovatelia obchodov s Androidom v Číne, ako napríklad Xiaomi, si účtujú až 50% za nákupy v hrách. Huawei ešte neurobil konečné rozhodnutie a jeho plány sa môžu ešte zmeniť.

Tento krok naznačuje, že čínsky technologický gigant cíti, že má dostatok používateľov a vývojárov, aby mohol začať vyberať poplatky. Spoločnosť prešla na svoj vlastný HarmonyOS po tom, čo ju americké sankcie odrezali od spolupráce s Google, ktorý vlastní Android. Zástupca Huawei povedal, že nie je pravda, že spoločnosť diskutuje s vývojármi hier o poplatku okolo 20%, bez poskytnutia ďalších podrobností.

Plánované poplatky by stále umiestnili 4-ročný ekosystém HarmonyOS pod úroveň konkurentov na trhu. Výrobca musí presvedčiť používateľov aj tvorcov aplikácií, aby prijali jej tretiu možnosť, po softvéri iPhone od Apple a Android od Google, hoci za posledný rok dosiahla silný pokrok s návratom na prémiový trh v Číne.

Huawei zaznamenal zvýšený dopyt po svojich 5G smartfónoch po tom, čo minulý rok vydal Mate 60 Pro s pokročilým čínskym čipom. Čistý zisk firmy vzrástol o 564% v prvom štvrťroku, keď získal podiel na trhu od Apple a ďalších. HarmonyOS tiež prekonal iOS z hľadiska podielu na trhu v Číne v období január-marec, podľa Counterpoint Research.

Zdroj