Google prináša Gemini do služby Gmail

Google umiestňuje Gemini do bočného panelu všetkých svojich hlavných platforiem.

Používať nástroj umelej inteligencie nájde v rovnakej časti ako sú Dokumenty, Tabuľky a Prezentácie. Služba používa model Gemini 1.5 Pro, ktorý má dlhšie kontextové okno a lepšie schopnosti kontextu. Môže sa použiť na zhrnutie e-mailovej konverzácie, navrhnutie odpovedí, pomoc pri písaní e-mailu alebo na inteligentné vyhľadávanie konkrétnych informácií v e-mailoch.

Niektoré príklady, ktoré Google uviedol, sú otázky ako „Aké bolo číslo objednávky pre moju agentúru?“ a „Kedy je ďalšie stretnutie tímu?“ a odpoveď príde bez toho, aby ste museli opustiť Gmail, uvádza správa. Od dnešného dňa sa Gemini dá použiť aj v aplikácii Gmail na Android a iOS na analýzu e-mailových konverzácií a zobrazenie zhrnutia s kľúčovými bodmi.

Hlavným dôvodom vylepšenia je pomôcť ľuďom ušetriť čas pri čítaní dlhých e-mailových konverzácií na menšej obrazovke. Ďalšia funkcia, nazývaná Kontextová inteligentná odpoveď a Gmail Q&A, čoskoro príde pre mobilné zariadenia. Zavádzanie noviniek je postupné, najprv je dostupné pre zákazníkov Google Workspace s doplnkom Gemini Business a Enterprise, Gemini Education a Education Premium a Google One AI Premium.

Zdroj