Propagovali Pixel 4, ktorý v rukách nedržali

Google zaplatí 9,4 milióna dolárov za urovnanie obvinení FTC za „klamlivé“ rozhlasové reklamy Pixel 4.

Federálna obchodná komisia oznámila, že urovnala žaloby proti Google a iHeartMedia v súvislosti s „klamlivou podporou“ telefónu Pixel 4. Podľa vyhlásenia FTC bolo odvysielaných takmer 29-tisíc reklám, v ktorých vystupovali rozhlasové osobnosti. V žalobe sa konkrétne uvádza, že dotknutí propagátori nikdy telefón nepoužívali napriek tomu, že tvrdili, že majú so zariadením skúsenosti. Google údajne zaplatil firme iHeartMedia (najväčšiemu vlastníkovi rádií v Spojených štátoch) spolu s 11 ďalšími sieťami na 10 veľkých trhoch milióny za propagáciu výrobku.

Tieto podpory obsahovali naskriptované repliky, vrátane „Je to môj najobľúbenejší fotoaparát v telefóne, najmä pri slabom osvetlení, vďaka režimu Night Sight“, „Všetko som fotil ako v ateliéri“ a „Skvele mi pomáha aj pri vybavovaní vecí vďaka novému hlasovému asistentovi Google, ktorý dokáže zvládnuť viacero úloh naraz.“ „Google a iHeartMedia platili influencerom za propagáciu produktov, ktoré nikdy nepoužívali, čím preukázali hrubé nerešpektovanie pravidiel pravdivosti reklamy,“ uviedol riaditeľ Úradu na ochranu spotrebiteľov Samuel Levine vo vyhlásení, ktoré poskytla FTC.

„FTC neprestane spolupracovať s našimi partnermi v štátoch, aby potláčal klamlivé reklamy a zabezpečil, že firmy, ktoré porušujú pravidlá, za to zaplatia.“ Obe spoločnosti sa dohodli na urovnaní žaloby vo výške 9,4 milióna USD. Táto správa prichádza v čase, keď sa federálne regulačné orgány bližšie zaoberajú reguláciou v oblasti veľkých technológií vrátane vyrovnania Googlu vo výške 400 miliónov USD za sledovanie údajov a zvýšeného dohľadu nad potenciálnymi monopolnými praktikami. „Teší nás, že sme túto záležitosť vyriešili,“ uviedol hovorca Google José Castañeda vo vyhlásení. „Dodržiavanie reklamných zákonov berieme vážne a máme zavedené procesy, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť dodržiavanie príslušných predpisov a priemyselných noriem.“

Zdroj