Spoločnosť z Cupertina si v treťom štvrťroku tohto roka udržala 53% podiel na trhu.
Samsung zaostáva na druhom mieste s 23%. Na treťom mieste sa umiestnilo Lenovo, ktoré vlastní značku Motorola – nezabúdajme, že väčšina, ak nie celý 14% podiel, pravdepodobne patrí práve Motorole. Ďalšou značkou v poradí je, možno prekvapivo, HMD, ktorá však dosiahla len 1% podiel na trhu. Kategória „ostatní“ predstavuje iba 9%. Je ťažké si predstaviť polarizovanejší trh, kde jeden hráč ovláda viac ako polovicu trhu a len ďalšie dve značky majú významnejší podiel.
Ako je vidieť na grafe, podiel Apple na trhu zostáva stabilný už tri štvrťroky po sebe, po vrchole v štvrtom štvrťroku minulého roka. V druhom a treťom štvrťroku 2023 bol podiel Apple na trhu približne na rovnakej úrovni ako teraz. To je neuveriteľne konzistentný výkon, musíme uznať. Na druhej strane, Samsung zaznamenal pokles z vrcholu 31% v prvom štvrťroku 2024, zatiaľ čo Lenovo/Motorola dosiahla svoj najlepší štvrťrok za posledných šesť štvrťrokov práve v treťom štvrťroku 2024.
Celkový trh so smartfónmi v USA klesol v treťom štvrťroku o 6% v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. To znamená, že reálne dodávky Apple (nie podiel na trhu) klesli medziročne o 5%. Dodávky Samsungu klesli medziročne o 13%, zatiaľ čo Motorola zaznamenala nárast o 21% medziročne, „primárne vďaka zlepšenému výkonu v predplatenom segmente s modelom Moto G Play 2024“.
Tento nárast (Motoroly) predstavoval najväčšiu zmenu podielu na trhu medzi hlavnými výrobcami. Google taktiež zaznamenal nárast dodávok o 19% medziročne, čo bolo spôsobené skorším uvedením série Pixel 9 v porovnaní s Pixel 8, ktorý bol uvedený na trh v októbri. Hoci Apple si naďalej udržiava dominantné postavenie na americkom trhu so smartfónmi, Samsung a Lenovo/Motorola sa snažia držať krok, ale rozdiel medzi prvým a druhým miestom je stále výrazný.